Nisan 06, 2006

IKEA FARKI / FİYATI

Yuvaları hazırlayın, yeni kataloglar geliyor.

İstanbul' a geldik geliyoruz derken ilk 6 ayını geride bırakan IKEA, başarılı pazarlama anlayışıyla gittikçe daha çok ilgi çekmeyi başarıyor. Kullanışlı mobilya ve ev aksesuarlarını düşük fiyatla tüketicilere sunmasıyla daha fazla talep gören şirketin reklamlarını da çevremizde; bilhassa otobüs duraklarında bolca görmekteyiz.

Ancak bana göre izledikleri stratejilerden en önemlilerinden birisi kapı kapı dolaşıp kendine has torbası olan renkli ve bol sayfalı kataloglarını (2. katalogları) dairelere bizzat bırakmalarıdır. Sürekli yenilenen kreasyonlarını (özellikle ürün fiyatlarını) tüketiciye anında ulaştırabiliyorlar. Böylece; tüketiciler de o süre içinde değişmeyen fiyatlara göre gelirini ayarlayabiliyor.

Katalogda dikkatimi çeken bazı ürün tanıtım ifadelerini sizlere de aktarmak istiyorum:

- Evinizde daha iyi bir yaşam yaratmanın yolları!
- Rüyanın adı: daha iyi günlük yaşam.
- Oturma odanıza hayat katın-çocuklara yer açın.
- Dar alanda yaratıcı paslaşmalar!
- Uyumlu kumaşlarla hayatınıza yeni renkler katın.
- Başından iyi bir tasarruf, sonunda size tasarruf ettirir.
- 20 dakika çalışın, 20 yıl dinlenin.
- Dağınıklığı azaltın, ailenize daha çok yer açın.
- Eviniz kaç metrekare olursa olsun, siz rahat yaşayın.
- Yatak odanızda büyük farklar yaratacak küçük ayrıntılar!
- Herkes uyumak için niye sultan yataklarını tercih ediyor?
- Yoğun trafikli bir banyoyu güzel ve düzenli tutabilmek için...
- Rahat olun. Bırakın çocuklar oyuna dalsın!
- Oturma odasının tam ortasında çalışma odası olur mu? Olur, hem de çok güzel olur.
- Bütçenizi aşmadan hayatınızı düzenleyin.
- Yemekler ve mutlu anılar için doğru atmosferi yaratın.
- Kaça aldığınızı söyleyince, misafirlerinizin yüzündeki ifadeye bakın!
- Yemek yaparken size yardım etmeyi seven dört ayaklı dostunuzla tanışın.
- Yeni IKEA mutfağınız, beklentilerinizi karşılamak için çalışacak.


Sloganlarında ürünlerinin özellikle ucuzluklarını ve işe yararlılıklarını ön plana çıkararak tasarımlarını canlandırma yoluna gitmişler. Çok da iyi bir yol seçmişler. Sektöre yurtdışından giren köklü bir firma için oldukça başarılı ve akılda kalıcı.

Bu katalog beni IKEA' ya götürür. Siz ne düşünürsünüz..?
 
Clicky Web Analytics