Nisan 06, 2006

FUTBOL KARDEŞLİĞİ

Reklamın içinde futbol, futbolun içinde reklam…

Oyak Bank ’ın İyiler mutlaka kazanır! sloganını en son Fenerbahçe-Beşiktaş maçının gollerinden sonra ekranlarda gördük.

Birkaç sorum olacak:

Gollerden sonra rakip taraftarların o an ne düşündüğü, ne hissettiği önemli değil mi..? Futbolda her zaman iyiler mi kazanıyor..?
Berabere biten maçlar için Oyak Bank’ ın söyleyecek bir sözü var mı..?

Evet… 2-2 biten maçın Beşiktaş’ın gol yediği kısımlarında benim aklıma bunlar takıldı.

İyiler kazanmalı tabii ki; ama hangi iyi, kimin iyisi, neyin iyisi…?

..........................................

gnctrkcll ’ nin en ateşli tezahürat yapacak kişiler için başlattığı kampanya ne derecede ses getirdiğini de merak ediyorum. Olumlu yönde olduğu kadar olumsuz yönde de etkilemiş olabilir mi..?

- Beşiktaş ’taki meydanda Fenerbahçe için yapılan tezahüratlar…
- Kadıköy’de Galatasaray tezahüratları…
- Her hangi bir yerde hoparlörden çıkan kulaklara zarar(!) ‘Türkiye! Türkiye!’ sesleri…

Ve daha niceleri…

Kampanyanın cep telefonlarıyla yapılacak tezahüratlar için belirlemiş olduğu kurallar da dikkat çekici ve yoruma açık. Bazılarını seçtim. Yorum sizin.

Dikkat edilecek noktalar:

- Bırakacağınız mesajın tezahürat içerikli olması gerekiyor.
- Bilgisayar programı sesinizdeki Beklenti, Utangaçlık, Mahçubiyet, Konsantrasyon seviyesini belirleyip sayısal bir değer veriyor ve büyükten küçüğe sıralıyor.
- Tezahüratını ateşli ve bağırarak yapman şansını arttırabilir.
- Kanun, ahlak, kamu düzeni ve adaba aykırı olan tezahüratlar yarışmadan elenecekler.
- Fikri ve Sınai Eserler Kanununa göre eser niteliği taşıyan, fikri hak ve/veya telif hakkı söz konusu olabilecek unsur içeren ses kayıtları yarışmadan elenecek.
- Unutma! Bırakılan ses kayıtlarını çoğatılma ve dağıtım hakları Turkcell’de olacak.

...............................................

Futbolla reklamları birleştirmek dikkat edilmesi gereken bir durum diye düşünüyorum.
Öyle ince bir çizgi ki burası; sınırı geçtiğiniz an tepki görebilir ve başarısız olabilirsiniz.

Ford ’un Kristal Elma'lı reklamları hâlâ izlenirliğini koruyabiliyor. Maçlardan önce, maç esnasında veya sonrasında girilecek olan filmler salt futbolu desteklerse daha iyi sonuçlar alınabilir.

Futbolu aşırı seven bir hedef kitle için daha sağlam ve emin adımlar atılamaz mı?

Atılabilir… Atılmalı…
 
Clicky Web Analytics