Nisan 06, 2006

FORTIS'Lİ HAYAT

Artık hayatımızın bankası Fortis mi olacak..?

12 Aralık 1990 günü Hollanda'da AMEV/VSB ile Belçika'daki AG Group’un Avrupa' nın en büyük finans kuruluşunu oluşturmak üzere bir antlaşma imzalayarak kurdukları FORTIS, Dışbank' ın yüzde 89.3 hissesini 880.02 milyon avroya alarak Türk finans sektörüne girdi.

İngiliz bankası HSBC gibi FORTIS de isminin yanında banka ifadesini kullanmıyor.
Bankanın ismi Latince ‘sağlam, güçlü, kararlı’ anlamına gelen fortis’ ten geliyor.
Fortis İcra Kurulu Başkanı Jean-Paul Votron bankanın isminin değişip değişmeyeceği şeklindeki bir soruya: ‘Dışbank’ ı dünyaya açıyoruz. Fortis, 53 ülkede var. Felsefemiz şu; bir marka etrafında olunmalı. O zaman o marka için uluslararası alanda reklam yapabilir, uluslararası ve yerel medyayı kullanabilirsiniz. Tek bir kimlik etrafında dünyayı bağlayabilir, ürünlerinizi sunabilirsiniz. Bugün Türkiye'de Fortis, düne göre daha iyi tanınıyor. Fortis'i insanların tanıyacağı bir marka haline getireceğiz.’ yanıtını verdi.

Votron; uluslararası alanda reklam derken yurtdışında yapılan reklamın Türkiye'de de aynen yayınlanacağını mı kastediyor acaba? Çekilen ilk TV reklamı yöresellik kokuyor. İlk etapta logosunun renkliliğini ve bankanın dinamikliğini tanıtmak amaçlı olsa gerek; gökyüzünden yağan logo parçacıkları ve onları yakalamaya çalışan insanları görüyoruz. Müzikle uyumlu bir halde seyreden reklam filmi biraz uzun kaçmış ama; verdiği mesaja bakılırsa Türkiye’ ye iddialı bir giriş yaparak hayatımızın bankası olma yolunda ilerliyor. İlk adımını Türkiye kupasına sponsor olarak atmış bulunuyor.

Uluslararası açıklamaya göre; ‘Şirket logosunun tasarımı bir hava fotoğrafına dayanmakta. Manzaralar, kentler ve kasabalar farklıdır; ancak havadan bakınca hepsi aynı görünür; bu nedenle sembolümüz, bir Fortis şirketinin faaliyet gösterdiği herhangi bir topluluğu temsil eder. Görüntü capcanlı, güçlü ve yenilikçidir; Fortis logosuna duygu katar. Dahasi Fortis dünyasının farklılığını, sunduğu hizmetin çeşitliliğini yansıtır.’ deniyor.

Tartışılan logodan bahsedersek; şirketin logosu çok boyutluluğu ve renkliliğiyle dikkat çekiyor. Uzaktan bakıldığında renkli; fakat silik bir karo görünümünde olan logo, yakından bakıldığında yap-bozu andırıyor. Rengarenk ve canlı duruyor. Güven verip vermediği tartışılır. Güven sağlayan logoların güven verici olması logonun sağlamlığından mı; yoksa bankanın sağlamlığından mı gelir? Ne bir bankayı logo kurtarabilir, ne de bir logo bir bankaya o güveni sağlayabilir. Sadece ayakta durduğu sürece yardım eder. Batan bankaların logoları başarısız olduğu için mi temsil ettikleri bankaları kısa sürede batırdılar? O yüzden her şeyden önce logo; dikkat çekmeli, kimliği yansıtmalı ve iyi bir his uyandırmalıdır. Bence Fortis bunu başarıyor. Her biri farklı anlamlara gelebilecek renkli şekillerden ileride daha yaratıcı fikirler çıkabilir. Sitesindeki fortis oyunları bunun başlangıcı olabilir.

Finans sektöründe bir güç elde ettiği aşikâr; fakat hayatımızın bankası olacak mı bilemem. Bunu hep birlikte zamanla göreceğiz. Şimdilik yorum yapmak erken.
 
Clicky Web Analytics