Nisan 06, 2006

5 Reklam... 5 Gözlem...

Çevremdeki insanlara sorarak ve kendi gördüklerime dayanarak 5 reklam seçip, 5 tespitte bulundum. Kimi dikkat çekici gelirken, kimi de sıradan geldi…


- OMO; 'Kirlenmek güzeldir!' kampanyasıyla deterjan reklamlarına ayrı bir hava, ayrı bir tat getirdi. Ayşe Teyzeli, Persil Adamlı reklamlardan sonra temasıyla, farklılığıyla dikkat çekmeyi başardı. Özellikle son reklam filminde NBA' deki gururumuz olan Mehmet Okur seçimini, küçüklüğünü ve annesiyle olan muhabbetinin samimiyetini kendi adıma çok başarılı buldum diyebilirim. Kutluyorum...


- AKBANK' ın 'Cep Telefonu Bankacılığı' sektör için bir yenilikti. Bunu müşteri adaylarına iyi bir tanıtımla sunması gerekiyordu. Reklam filminde fıkralardan bildiğimiz Amerikalı, Japon ve bizim Türk bir trende bir araya geliyorlar. Bu tren oldukça modern ve yüksek teknolojiden nasibini almış bir tren. Henüz Türkiye' de rastlayamasak da 21. yüzyıla yakışır bir ortam oluşturmayı başarmışlar. Bu görüntüler 20 dakikada kredi cevabı almamızı gözümüzde büyütüyor ve merak uyandırıyor.Yalnız; reklamda da bahsedildiği gibi vatandaşlık numarasını girerek bu hizmetten yararlanabiliyorsunuz. Filmin sonunda Japon’un verdiği cevap beni düşündürdü. Vatandaşlık numarası olmadığı için herhangi bir cevap veremiyor ve hizmetten faydalanamıyor. Bu durumda buradan anladığım Türk vatandaşı olmayanlar bu bankacılık hizmetinden yararlanamayacak mı? Bu da bir dezavantaj değil midir? Merak ediyorum...


- ÜLKER' in gofretli çikolata reklamında bir yatakhanede bir çocuk ' Aranızda Ülker gofretli çikolata sevmeyen yok mu?' diye bağırdığında ses gelmiyor. Demek ki herkes seviyor diye düşünüyoruz. Bu arada yatakhanede diğer çocuklar uyuyor. Reklamın sonunda ise seslendirmeyi yapan kişi tok sesiyle ' Aranızda Ülker gofretli çikolata sevmeyen var mı?' dediğinde ise yine ses çıkmıyor. Bir kopukluk söz konusu değil midir? Ülker’in gofretli çikolatası seviliyor mu, sevilmiyor mu? Ben hâlâ çözemedim…


- SEAT LEON ' un İngilizce reklamı çok tartışılmıştı. Şimdi de DACIA LOGAN DIZEL' in Fransızca reklamı oynuyor televizyonlarda. Buna ne diyeceksiniz..? Bu gidişle sırasıyla tüm dilleri görecek miyiz sektörde? (Açıkçası benim hoşuma gitti; ama Türkçe'nin olmadığı bir reklam filmi her şeye rağmen içime sinmiyor.)


- KENT' in 'Siz neredeyseniz bayram orda. Bayram nerdeyse biz oradayız.' sloganlı reklam filmi her ne kadar kurban bayramı öncesi de olsa şeker aldırtacak gibi duruyor. Görüntü kalitesi harika, slogan harika. Ajansının ellerine sağlık!
 
Clicky Web Analytics