Ocak 30, 2007

İşte WOMM böyle bir şey!

Bizzat yaşadığım 3 ağızdan ağıza pazarlama örneği vermek istiyorum. Bu örnekleri herkes biliyor ancak tanık olduğum için WOMM’un başarısını bana ispatladı.

1. Gmail

3-4 kadar yıl önce bir arkadaştan mail geldi. Sonra sordum. Bu da neyin nesi? Bilmiyor musun, 'Gmail, Google sürdü piyasaya' dedi. Mail adresini öyle bir benimsemiş ki(sanki Google’dan hesabına para yatıyor) benim de almam için alttan teşvik ediyordu. Sonunda dayanamadım. 'Nerden nasıl alınıyor peki?' diye sordum. 'Davetiye gönderiyorsun. Bir davetiye gönderme hakkı var, mail adresi alan herkesin' deyince biraz durdum. 'Hadi ya! Basit bir mail adresi için davetiye mi gönderiliyor?' diye sorunca... 'Akıllım, bu farklı, kullanımı çok kolay hem de 1 gb!' diye yapıştırdı cevabı. Yenildim. Son sözüm; 'Bana davetiye gönderebilir misin? oldu. Gönderdi ve kullanmaya başladım. Şu an en etkin kullandığım e-posta adresim.

İşte WOMM böyle bir şey!

2. Ipod

İlk gördüğümde meraklandım. O zamanlar herkes 128 mb ya da 256 mb hafıza ile müzik dinlerken tanıştığım kişi 2 gb müzik arşivine sahipti. Bu inanılmazdı. Sevdiği tüm şarkıları koymuştu. 1 ay boyunca listesini değiştirmeden geziyordu. Bembeyaz kulaklıklar, dokunmatik tuşlar, ses kalitesi, Itunes..vb. Nerden mi biliyorum bunları? Ipod sahibi anlattı. Şimdi de Ipod sahibi olarak ben anlatıyorum. O farkında olmadan pazarladı bana. Ama ben farkındayım. Ipod’u eşe dosta pazarlıyorum. Beni ele geçirmeyi başardı. Marka etiketini bana yapıştırdı. Neden yapıyorum peki, kazancım olmadığı halde? İnanın, ben de bilmiyorum...

İşte WOMM böyle de bir şey!

3. Starbucks

Kahve içme alışkanlığım pek yoktur. Çayı kahveye yeğlerim genelde. Bir gün kampüste oturuyoruz. Israrla Ortaköy’e gidelim diyen bir grup arkadaşla beraberim. Doğal olarak kızların yoğun olduğu bir grup. Starbucks’ın müdavimleri onlar. Israrlara dayanamadık ve gittik. Yıllar geçiyor, Starbucks büyüyor ve yeni şubeler açıyordu. Ben ise arada bir gittiğim Starbucks hakkında İşletme Kulübümüzün çıkardığı Perspective dergisinde yazı yazar hale gelmiştim. Hem de ne yazı! Bedavaya böyle bir reklam eminim hayatınızda görmemişsinizdir. Böyle olsun istememiştim; ancak grafikerlerin elinden çıkan dergiyi görünce ağızdan yazıya, yazıdan ağıza bir pazarlama süreci çoktan başlamıştı.

İşte, WOMM böyle de bir şeymiş...
 
Clicky Web Analytics