Ocak 13, 2007

Böyle olsun istememiştim

Ya sana çok yakın,
Ya senden çok uzak olmalıydım.
Aramızda aşılmaz engeller olsun istiyordum.
Büyük dağlar, derin denizler olsun istiyordum.
Sana gelmeye gücüm yetmemeliydi;
Çaresizliğimin tüm hıncını mesafelere yüklemeliydim.
Dağda yanan bir çoban ateşi gibi,
Gökte bir yıldız gibi,
Seni görmeli
Seni yaşamalı
Ve senden çok uzaklarda olmalıydım.
Biliyorum güzelliğin yeraltı nehirlerinde benzer,
Biliyorum bir sır gibi güzelsin.
Hani anlatılmaz duygular vardır
Hani şarkılar vardır
Sevip söyleyemediğimiz.
Şiirler vardır unuttuğumuz
Aşina çehreler vardır hani,
Zaman zaman hatırlayamadığımız.
İşte sen o kadar güzelsin.
Ve ben o kadar karanlıklar içindeyim ki;
Şunlar ellerindir diyorum, tutamıyorum.
Şunlar gözlerindir diyorum, bakamıyorum.
Düşün, kahrımdan ölmeliyim artık
Ölemiyorum.

Ümit Yaşar Oğuzcan
 
Clicky Web Analytics