Şubat 05, 2007

Yurtdışında Kapsama Alanı

Bir muhabbet esnasında konuştuğumuz, arkadaşın başından geçen bir deneyimi aktarmak istiyorum:

Kendisi iki yıl kadar önce New York’a Work&Travel ile çalışmaya gitmiş. Gitmeden önce Turkcell’in yurtdışı kampanyasını görmüş ve yurtdışından arama yapabilmek için hattını açtırmış. Amerika’ya gittiğinde New York gibi merkezi bir metropolde Turkcell’in çekmediğini görmüş. ‘New York borsasında işlem gören, Afrika’nın en ücra köşelerinde bile çekiyoruz’ diyen Turkcell’i kullanan arkadaş bu duruma içerlemiş ve kart almak zorunda kalmış. Bu yorumlar kendisine ait.

Türkiye’de kendi iddialarına göre Turkcell’in kapsama alanının büyüklüğünü tartışmaya gerek yok ancak yurtdışı hakkında bilgi verirken müşteriyle biraz da destekli konuşmak gerekiyor. Bilirsiniz ki yurtdışına çıkan tüketici kitlesinin gelir seviyesi genelde yüksektir ve bu sınıftaki müşteri grubu daha bilinçli davranmaktadır. Yani sizin yalan söylediğinizi anladığı anda ne müşteri hizmetleri ne de marka sadakati durumu kurtarır.

Turkcell’in özellikle yaz aylarına doğru başlattığı yurtdışı kampanyalarına ve Telsim Vodafone’un giriş yaptığı son kampanyasına bakarsak GSM operatörleri yurtdışı sakinleriyle yakından ilgileniyor.

Sonuç olarak yurtdışına seyahat ya da iş amacıyla çıkan ve yurtdışında yaşayan(özellikle Almanya’da yaşayan gurbetçiler) insanlara tarife ve kapsama açısından kolaylıklar, avantajlar sağlarsanız karşılığını alırsınız, hem de ikiyle çarparak(Türkiye’deki tanıdığı da almak zorunda kalacak) alırsınız...
 
Clicky Web Analytics