Şubat 07, 2007

Mars'tan 12 yaş sınırı


Mars ve Snickers çikolatalarının üreticisi Masterfoods, 12 yaşından küçük çocukları hedef alan pazarlama stratejilerinden vazgeçtiğini açıkladı.

Şirket tarafından yapılan açıklamada "Resmi olarak politikamızı, tüm temel ürünlerimizde sadece 12 yaşın üzerini hedef alacak şekilde değiştirdik" denildi. İnternet üzerinden yapılan reklamlarda da geçerli olacak olan bu ilke bu yıl sonuna kadar uygulamaya konmuş olacak.

Söz konusu kararın, reklamların obez çocuk sayısının artmasında etkili olduğu şeklindeki yorumlar üzerine alındığı belirtildi.

Kamu otoriteleri de gıda pazarlaması konusunda daha sıkı uygulamalar getirmeyi planlıyorlar. Masterfoods firması bu karar öncesinde çikolata reklamlarını 6 yaşın üzerindeki kitle için yapıyordu.

Kaynak: Milliyet Ekonomi Servisi
 
Clicky Web Analytics