Şubat 21, 2007

Bir Haber Bir Yorum

Haber

Vodafone Global Strateji Direktörü Harper,Turkcell’in çok büyük bir şirket olduğunu ve çok iyi gittiklerini söyledi. Alan Harper, Türkiye’de sektör oyuncularının çok güçlü olduğunu söyledi. CNBC-e’ye konuşan Harper, Turkcell’den övgüyle bahsetti ve “Çok büyük bir şirket, çok iyi gidiyorlar” dedi.

Turkcell’le ve Turkcell’in pazar payıyla rekabet etmekten çok memnun olduklarını söyleyen Harper, pazar kapmaya başlamadan önce Vodafone’un ilk adımının, yatırımların tamamlanması olacağını belirtti. Harper, “Yeni bir ağ yapısı oluşturmaya çalışıyoruz. Bizim yapmayı istediğimiz, şebekenin kalitesini artırmak. En önemli konu bu. Ardından servislerin fonksiyonelliğini ve yelpazesini artıracağız ve sonra Turkcell’den pazar payı almaya başlayacağız. Bu biraz zaman alacak. En geç iki yıl alır” dedi.

Vodafone Global Strateji Direktörü, geçmişte Telsim’in altyapısına çok az yatırım yapıldığına da işaret etti.

Kaynak: ntvmsnbc.com


Yorum

Vodafone Global Strateji Direktörü Alan Harper, Türk pazarındaki rakiplerinin güçlü olduğunu, özellikle Turkcell’in Pazar payını aşağı çekmeye çalıştıklarını, bunun için de yatırımlarının tamamlanmasını beklediklerini söylüyor. En geç iki yıl alacağını da sözlerin eklemiş.

Peki bu iki yıl içerisinde Turkcell eli kolu bağlı oturacak mı?

Turkcell Genel Müdürü açıklamalarında 3G teknolojisine yatırım yapacaklarını ve müşterilerine daha yakın duracaklarını belirtmişti. Yeni nesil teknolojiye (hızlı veri aktarımı, görüntülü telefon gibi yenilikler) ne zaman geçilir bilmiyorum fakat Turkcell yeni kampanyalarıyla şirketleri, çalışanlarını ve öğrencileri sarmış durumda. Yurt dışı kampanyalarını ve internet teknolojisini de ihmal etmiyor.

Harper; yeni bir ağ yapısı oluşturmaya çalıştıklarını, şebekenin kalitesini artıracaklarını söylüyor. Vodafone şirketi, kapsama alanı reklamlarında ise ‘Size en geniş kapsama alanını biz sunacağız, yani Telsim Vodafone. Değişim başladı.’ sözleriyle mesajını aktarıyor. En geniş kapsama alanı sözleriyle ne anlatılmak isteniyor. % 100 kapsama alanına 2 yılda ulaşabilirler mi? Diyelim ki Vodafone her yerde çekiyor, Turkcell’den ne farkı olacak? Yeni bir ağ yapısını, Telsim’in kurduğu ağı genişletmek ve Türkiye’nin dört bir yanına yaymak olarak kabul edelim; bu tüketicinin aklını çelmeye yetecek mi? Direktörün açıklamaları ile Vodafone’un iletişim startejisi arasında biraz çelişki görüyorum.

Son günlerde GSM operatörleri arasında tabir-i yerindeyse dar alanda kısa paslaşmalar yaşanıyor. Turkcell Genel Müdürü, ‘Rakiplerimiz bizden daha iyi reklam yapıyorlar’ diyerek diğer iki operatöre taş atıyor. Avea Genel Müdürü’nden '3G konusunda Vodafone ya da Turkcell ile alt yapı yatırımlarına ortak hareket edebiliriz' açıklaması geliyor. Derken Vodafone’un Strateji Direktörü Turkcell’e övgüler yağdırıyor. Bu gelişmeler bir ay gibi kısa sürede gerçekleşiyor.

Turkcell mesafeli dururken rakiplerinin bu tarz yaklaşımları acaba Turkcell’in işine mi geliyor? Yöneticiler bu şekilde yaklaşımlarıyla kamuoyunda(özellikle iş dünyasında) çıkan herhangi bir röportajın ya da ince elenip sık dokunan bir açıklamanın duyurulmasıyla ağızdan ağıza pazarlamadan mı medet umuyorlar? Bunun gibi birçok soru kafamda yer ederken Avea bu rekabette kendisini nerede görüyor, işte asıl bunu merak ediyorum.
 
Clicky Web Analytics