Şubat 05, 2007

Çocuklar ve Reklamlar

Aşağıda linklerini verdiğim iki yazıyı* okuduktan sonra bu konuda deneyimleri olanların düşüncelerini bilmek istedim. Çocuklara yönelik yapılan reklamlarda +1 dikkatin ve özenin gösterilmesi gerektiğinden yanayım.

Sizce; promosyonlarda çocukların psikolojik ve sosyolojik değerleri düşünülüyor mu? Yoksa bu salt bir ütopyadan mı ibaret?

RTÜK 'ün programlara getirdiği yeni uygulama(yaş sınırlaması) ileride reklam kuşaklarına da uygulanırsa hiç şaşırmam. Gündüz saatlerinde çocuklar için bir reklam kuşağı yaptıklarını düşünün. Mama, süt, şekerleme, çikolata, oyuncak..vb gibi 13 yaş altı çocukların arzuladığı ürünlerin reklam filmlerinin bir arada gösterildiğini hayal edin. Reklamverenlerin işi kadar, reklamcıların da işi zorlaşırdı. Çünkü çoğu mal ya da hizmette çocuk ve ebeveyni birlikte hedef kitle olarak seçiliyor, fikirler üretiliyor. Bu açıdan düşünürsek reklamların bu gibi kurallar çıkmadan kendisine çeki düzen vermesi gerekiyor.

Türkiye'nin gündemini(!) 17 yaşında, henüz reşit olmamış bir kişi birkaç saniyede değiştirebiliyorsa işler yayımlanmadan önce biraz daha düşünülmesi gerektiği kanaatindeyim. Medya sektöründe çalışan herkes gibi reklamcılar da vicdani sorumluluklarını yerine getirmeliler, şartlar güç olsa da...


* Sözü geçen yazılar:

Çocuklara yönelik promosyon yasaklansın!
Pazarlama / 07.11.2006 / Aydın Tiryaki
http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=12722


Cips reklamı ve çocuklar...
Ben bildiriyorum / 21.01.2007 / Aydın Tiryaki
http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=12722
 
Clicky Web Analytics