Ağustos 04, 2007

Türkiye reklam ajansını arıyor!


Kültür ve Turizm Bakanlığı, gelecek yıl turizme yönelik reklam faaliyetlerini başlatmak için ihaleye çıkıyor. Bakanlık, Türkiye'nin tanıtımı için proje hazırlayacak şirketi Berlin'de gerçekleştirilecek ihalede belirleyecek.

Geçen yıl Alman Sea Ajans'ın aldığı ihalenin bu yıl kim tarafından kazanılacağı merak ediliyor. Tanıtım faaliyetlerinin ülkeye gelen turist sayısına önemli katkı sağladığı belirtiliyor. 2007'de Türkiye için ana slogan olarak 'Welcome Home' kullanılmıştı. Billboardlarda ve afişlerde kullanılan resimlerde ise kollarını yana açan ve Türkiye'nin 'T'sini oluşturan insan figürleri yer almıştı. Yaklaşık 120 milyon dolarlık bütçe harcanmıştı. Yetkililer, bu yıl da aynı rakamın altına düşülmeden, reklam için önemli bir bütçe ayrılacağını ifade ediyor.

Türkiye'nin 2008 yılında tüm dünyaya reklamını yapacak şirketi belirlemek adına yapılacak ihale 28 Eylül'de Berlin'de gerçekleştirilecek. Tanıtım faaliyetleri eylül ayındaki ihalenin ardından en geç Ocak 2008'de tüm dünyada başlatılacak. Geçen yıl 73 ülkede yürütülen tanıtım faaliyetleri, bu yıl da yine aynı ülkelerde devam ettirilecek. Uzakdoğu, Ortadoğu ülkeleri için de ayrı ayrı şirketlerle çalışılacak. Her kültüre özgü farklı tanıtım kampanyaları yürütülecek. Kampanyalarda, Türkiye'nin güçlü yanları, turizm çeşitliliği tanıtılacak. Kültür turizmi, şehir turizmi, kongre, sağlık-termal, golf turizmi ve sportif aktivitelere vurgu yapılacak. Türkiye'de yılın 12 ayı boyunca her türlü aktivitenin yapılabileceği mesajı işlenecek. Tanıtım içerisinde klasik yöntemlerin yanı sıra internet gibi teknolojik ürünlere de ağırlık verilecek. Türkiye, turizm geliri açısından dünyada 11'inci, en çok turist çeken ülkeler sıralamasında ise 9'uncu sırada yer alıyor. Turistik tesislerdeki doluluk oranının yüzde 100'e ulaştığı ülke, 2007'nin ilk altı ayında 9,1 milyon turist ağırladı. 2023 yılına yönelik hedef ise 65 milyon turist ve 85 milyar dolarlık gelir. Türkiye, 2006 yılında 2 bin 953 konuk ağırladı. Bu rakam, 1 milyon 200 bin yeni liralık reklam kampanyasına denk geliyor.

Kaynak: Zaman
 
Clicky Web Analytics