Mart 22, 2009

Erken uyarı sistemi

Ali Saydam'ın Marketing Türkiye'deki köşesinde paylaştığı fıkra, özellikle siyasette ve yönetimde hata yaptığında erken uyarıları dikkate almayanların kulağına küpe olabilir.

.......

Üstü başı perişan, ancak kültürlü olduğu her halinden belli olan adam bara yanaşmış. "Bir votka martini" demiş "ama param yok..." Barmen ters ters bakmış: "Git işine kardeşim, imarethane mi burası?"...

Adam ısrarcı: "Bak" demiş "Cebimde 25 cm boyunda bir piyanist var. Çıkarayım istersen; sana bir iki bir şey çalsın!" Barmen pek inanmamış ama "Hadi" demiş görelim senin piyanisti"... "Önce içkimi ver" demiş adam. Votkasını yudumlarken de cebinden piyanisti piyanosuyla birlikte çıkarıp tezgâha koymuş. Piyanist başlamış döktürmeye... Chopin, Mozart, Gershwin... Tutana aşk olsun... Barmen ağzı bir karış açık kalmış. "Yahu nereden buldun bunu?" Adam demiş ki, "Bu sorunun yanıtı için üç duble gerek!" Barmen üç dubleyi hazırlayıp tezgâha koymuş... Hepsini birbiri ardına devirdikten sonra bizimkinin çenesi açılmış. Cebinden eski püskü bir gaz lambası çıkarırken anlatmaya başlamış: "Bunu çöplükte eşinirken buldum. Orasını burasını kurcalarken, bir baktım içinden bir cin çıktı. Yalnız çok yaşlı bir cin... Hem zor anlıyor; hem de zor anlatıyor... Dişleri dökülmüş, bir ayağı çukurda. Kulak kesilip duyabileceğim bir sesle ‘Dile benden ne dilersen' dedi. Ben de en büyük sorunumu çözmesini istedim. O da bana bu 25 cm'lik piyanisti verdi işte..."

Barmen "Lambayı bana ödünç verir misin?" diyecek olmuş. "Pek tavsiye etmem" diye yanıtlamış adam "Ama çok ısrarcıysan ve bir ay süreyle bana yiyecek içecek vereceğine herkesin içinde söz verirsen, düşünebilirim! Ha uyarayım; sadece bir kez istekte bulunabiliyorsun. İkincisini duymuyor..."

"Tamam!" demiş Barmen. Kendisine uzatılan lambayı almış sıvazlamaya başlamış. Bizimkinin tarif ettiği yaşlı cin oflaya, pofluya çıkmış lambadan. İnler gibi sormuş: "Dile benden ne dilersen!" Barmen hemen dökülmüş. "İki yeni ciğer istiyorum" demiş, "Bu barda hem ben sigara içiyorum hem de gelenlerin sigarasının pasif içicisiyim. Kurtar beni!"

"Tamamdır" demiş ihtiyar cin. Yavaş yavaş lambanın içinde kaybolurken barda iki tane yağız yeniçeri belirmiş... "Ne oluyoruz yahu!" diye feryat etmiş Barmen, "Ben iki yeniçeri demedim ki, iki yeni ciğer dedim!"

Bizim entelektüel ayyaş, hafifçe kafasını kaldırmış, "Bre geri zekâlı, sen benim cinden 25 cm boyunda piyanist mi istemiş olduğumu sandın?"...
 
Clicky Web Analytics