Mart 30, 2009

23. Reklamcılar Tahtaya & Rahşan Tan - Kübra Sönmez

Hem sektör çalışanlarının hem de üniversite öğrencilerinin ilgiyle takip ettiği, IAA Uluslararası Reklamcılık Derneği’nin düzenlediği 23. Reklamcılar Tahtaya Eğitim Semineri 14 Mart 2009 Cumartesi günü Bahçeşehir Üniversitesi Beşiktaş Kampüsü Fazıl Say Salonu’nda gerçekleşti.

İkinci dersin konukları LabX sayesinde girişimleri hayat bulan, Paramarka.com kurucu ortakları Rahşan Tan ve Kübra Sönmez; web 2.0’dan, interaktif reklamcılıktan ve kendi girişimlerinin detaylarından bahsettiler.


Sunum eşliğinde paylaştıkları bilgilerden akılda kalanlar şunlar oldu:

- Değişim çok hızlı yaşanıyor ve her geçen gün dramatik bir hal alıyor. Dev bilgisayarlardan günümüze gelinen noktada geçmişteki öngörülerin ne kadar yanlış olduğu anlaşıldı. Time dergisi 2006’da yılın kişisi olarak 'sen'i seçti. Tüm insanlığa artık sizin söz sahibi olduğunuz yeni bir dünyanın haberini verdi.

- Yüzler değişti, teknoloji sürekli olarak kendini yeniledi. Meydan Larousse’lardan Wikipedia’ya doğru bir süreç izlendi, bilgi akışı değişti. Ümit Besen kendini tanıtmak için yıllarca uğraşırken, Öykü&Berk internet sayesinde bir anda dünyamıza girdi, yani erişim değişti. İletişimin gücünü fark eden kullanıcılar sosyal medyayı yükselterek bugünlere getirdi, yaşam tarzımız değişerek sosyal medyanın merkezine yerleşti.

- Herkes Web 1.0 ve Web 2.0’dan bahsediyor, peki farkları nelerdir? Web 1.0 okuma bazlıdır, 45 milyon global kullanıcısı vardır, şirketlerin giriş sayfasına odaklıdır, içerik tek yönlü yüklenir, sayfa görüntülenme hakimdir, reklamla çalışır. Web 2.0 ise okuma ve yazma bazlıdır, 1.8 milyar global kullanıcısı vardır, sosyal ağlardan ve bloglardan meydana gelir, içerik paylaşılır, tekil görüntülenme hakimdir ve ağızdan ağıza yayılır.

- Şimdiden konuşulmaya başlanan gelecekte karşımıza çıkması öngörülen Web 3.0 adıyla ‘Semantic Web’ üzerine kurulu akıllı arama motorlarının olduğu bir iletişim dünyası öngörülüyor. İletişimin konvansiyonel olarak yürütüldüğü marka ile tüketici arasında güçlü bir etkileşimin olduğu anlayışın hakim olacağı düşünülüyor. Yani; monolog, yerini diyaloga bırakacak. Mesaj iletmek yerine mesajı anlatmaya çalışmak önemli hale gelecek. Tüketiciye satış yapmak yerine marka adına yayıncı bir avukat gibi çalışan tüketici profili yaratılacak.


- Reklamlar artık tüketiciye klasik kanallar yoluyla ulaşmak zorunda değil. Yeni mecraların ortaya çıkmasıyla mesajın ne verdiği değil nerede verildiği daha önemli hale gelmeye başladı. Online grup, vlogging, blog, forum, mikro site, viral, RSS, ebook, advergame, second life gibi yeni iletişim dünyaları meydana geldi.

- Viral reklamlar büyük kitleler tarafından takip edildikçe markaların interaktif mecralara olan ilgisi de artıyor. Mentos, kendisinden bağımsız bir şekilde dolaşan videoları sayesinde sadece 3 haftada 4 milyon kişi tarafından izlendi. Diet Coke ile Mentos’un birleştiklerinde ortaya çıkan bu özelliği fırsat bilen marka farklı videolarla viral pazarlamanın avantajını kullandı.

- Hedef kitlenin tanımları değişti, niş grupların farkına varmaya başladık. Artık bir büyük kitlenin değil, küçük nişlerden oluşan büyük bir kitlenin dikkatini çekmeliyiz. Markaların tüketiciye değil, tüketicinin markaya ulaştığı bir pazarlama çağındayız.

- İyi fikirler sadece yaratıcı ekiplere ait değildir. İçinde iyi bir içgörü barındırmayan fikir, iyi fikir değildir. Fikir herkesten çıkabilir ve biz de bunun peşindeyiz. Çevremizdeki markalara Paramarka.com’un yararlarını anlatmaya çalışıyoruz ve bize inanıyorlar.


IAA Uluslararası Reklamcılık Derneği Başkanı Özgür Atamer'in elinden Tema Vakfı'nın hazırladığı plaketlerini alan Kübra Sönmez ve Rahşan Tan'a Reklamcılar Tahtaya Eğitim Semineri'nde paylaştıkları bilgiler için teşekkür ediyoruz.
 
Clicky Web Analytics