Nisan 02, 2009

Tüketicinin Konumu

Buzz marketing, guerilla marketing, viral marketing, word-of-mouth marketing... Pazarlama dünyasından aldığımız bu terimler hayatımıza gireli çok oldu. Markalar, televizyon ve basın reklamcılığının alternatifi ya da bütünleyicisi olarak tüketicinin zihninde yer edebilmek için pazarlamanın her türlü nimetinden yararlanmayı deniyor.

Hedef pazarın zihninde kendi algısını oluşturmak isteyen bazı markalar konumlandırma stratejisini kullanıyor. Benzer kategoride yer alan rakiplerin algılanmasıyla bağlantılı bir şekilde bir şirketin, ürünün veya hizmetin hakkında pazardaki ortak algıyı yönlendirmek amacıyla adımlar atılıyor.

Medya kampanyalarına stratejik olarak baktığınızda artık verilen mesajın ne olduğundan çok nerede verildiği önemli kabul ediliyor. Çünkü tüketiciler kitle halinde belli yerlerde marka mesajlarıyla karşılaşıyorlar. Binlerce mesajın içinde kafası karışan tüketicinin algısını markaya çekmek için konumundan faydalanmak gerekiyor.

Tıpkı yıllar önce McLuhan'ın 'Mecra, mesajdır.' sözünde belirttiği gibi iletişimin yönü markadan tüketiciye doğru kayıyor, analog yerini diyaloga bırakıyor. Bu durum etkileşimli pazarlamayı zorunlu hale getiriyor. Tüketicisiyle konuşan, onlarla ortak bir platformda buluşabilen ve mesajlarını hedef kitlesinin konumuna göre belirleyenler kazanıyor.
 
Clicky Web Analytics