Haziran 21, 2007

Reklamcılar Cannes'da buluştu


Milliyet, "reklamcıların Kâbe'si" olarak bilinen Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivali'nde, 11 bin delegeye "Türkiye'nin Portreleri" temalı özel bir gazete dağıtarak tanıtım yapıyor.

Songül Hatısaru

Türkiye'de Milliyet tarafından temsil edilen pazarlama ve reklam dünyasının en büyük buluşması olan 54. Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivali başladı. Festivalde, 45 seminer ve markalı içerik konularının yer aldığı 20 workshop düzenleniyor.

23 Haziran'a kadar devam edecek olan ve 11 binin üzerinde ziyaretçinin beklendiği festivale 80 ülkeden 25 bin 660 reklam çalışması gönderildi. Çalışmalar, basın, açıkhava, doğrudan pazarlama, medya planlama, internet, film, radyo, satış promosyonu, titanyum ve ilk defa düzenlenen entegre aslanlar kategorilerinde yarışacaklar.

Festivale bu yıl Türkiye'den farklı kategorilerde toplam 189 çalışma katıldı.

7 ilan Milliyet kanalıyla katıldı
Milliyet Basın İlanları Yarışması'nda kazanan ve festivale gönderilen ikisi üçer ilanlık kampanyadan oluşan 7 adet çalışma da basın kategorisinde yarışıyor. Milliyet'in gönderdiği çalışmalar arasında, DDB&Co tarafından Ceres için hazırlanan 'Elma' ve 'Patlıcan' başlıklı ilanlar finale kaldı.

Açıkhava kategorisinde finale kalan çalışmalar arasında DDB & Co'nun Şok süpermarketleri için hazırladığı 'Para kutusu' ve Concept İstanbul ajansının, İpek Darga Yoga Merkezi için hazırladığı 'Boyun egzersizi' başlıklı ilanlar bulunuyor. Medya planlama kategorisinde ise Starcom Medya grubunun Pantene için hazırladığı 'Kendinizi sıradışı hissedin' başlıklı projesi finale kaldı.

'Pamuk, en büyük reklamcınız'

Festivalde Milliyet, 12 metrekarelik 'Türkiye'nin Portreleri' temalı bir stant açtı. Sanattan edebiyata, iş dünyasından spora uluslararası işlere imza atmış 37 Türkün portresinin yer aldığı özel bir gazete hazırlayan Milliyet, bunu katılımcılara dağıtıyor.

Standın dekorasyonunda yer alan Yaşar Kemal, Nâzım Hikmet, Orhan Pamuk, Fatih Akın gibi ünlü Türklerin fotoğraflarına bakan delegeler, "Orhan Pamuk'u biliyoruz, kitaplarını okuduk" diyorlar. ABD'li yapımcı Robert Bailey de, "Reklamın işlevi tanıtmaksa, sizin en başarılı reklamcınız Pamuk" dedi.

Kaynak: Milliyet
 
Clicky Web Analytics