Haziran 01, 2007

Fawori Boya kime sesleniyor?

Fawori boyanın reklam filmini ilk izlediğimde bu filmin amacı nedir, nasıl bir brif üzerine yazılmıştır ve yaratılmak istenen algı nedir gibi sorular geldi aklıma. Gerçekten anlamadım. Boya piyasası, piyasanın patronları, açık oturum şeklinde bir platform ve genç bir adam... Diyaloglar, replikler ve boyayla ilgisi olmayan çeşitli sözler havada uçuşuyor. Hedefinde boya bayiileri olsa gerek, böyle bir ortamı uygun görmüşler diye düşündüm.

Türkiye'nin Fawori'si sloganıyla ismini duyuran boya hakkında şu açıklamaya bakalım:

'Filli Boya markası ile tanınan Betek A.Ş., yeni markası Fawori'yi Türkiye'nin ilk seramik katkılı boyası Ceramix® ile boya pazarına sundu. 3 yıllık yoğun Ar-Ge çalışmaları sonucunda geliştirilen ve seramik mikro tanecikleri kullanılarak ileri teknoloji ile üretilen Ceramix® İpek Mat İç Cephe Boyası sektörde yeni bir kulvar açacak.

Betek A.Ş.'nin sektöründeki teknolojik gelişmelere Alman ortağı Caparol ile birlikte hakim olması; ileri teknolojiyi kullanım gücü; Avrupa'nın en üstün ve yüksek kapasiteli üretim tesisleri ile güçlü mali yapı, tecrübeli ve dinamik insan kaynağına sahip olması Fawori markasının boya sektöründe bir adım önde olmasını sağlayacak en önemli unsurlar olarak sıralanıyor.'

Üzerine (yanılmıyorsam) 8.31.2005 tarihinde gösterimde olan ilk reklam filmini,
İki Kafadar'ı izleyelim:

http://www.reklamlar.tv/rtv/sin/one/N/P_P/rv/BHDWK/

İki reklam filmi arasında iki yıl süre var. Filli boyaya apayrı bir gizem katan ATCW, Betek A.Ş.'nin diğer markası Fawori'yi zihinlerde nasıl bir yere konumlandırıyor? Bir boya markasının genç patronunun boya piyasasındaki duruşuyla(ayakta beklemesi, büyüklerine saygıda kusur etmemesi..vb) ilgili tüketicinin Fawori boyayı tecih etmesi arasında ne derece bir ilişki vardır?

Özellikle Polisan'ın ödül alan işinde, Jotun boya ilanlarında, Marshall'ın son reklam filmindeki ince ironide, Filli Boya'nın başarılı ünlü kullanımında gördüğüm etkiyi ve süzgeçten geçirilmiş fikirlerle talep yaratmaya yönelik duruşu Fawori'de göremedim.

Boya piyasası her zamanki gibi yaz sezonunu açarken çok hareketli, güzel işleri izlemeye devam ediyoruz...
 
Clicky Web Analytics