Haziran 24, 2007

Kristal Elma Manifestosu

19. Kristal Elma Ödül Töreni 27 Haziran 2007'de Parkorman'da...



Yaratıcılık: Gerçek, Özgün, Değerli.

Yaratıcılık artık sadece reklamcılığa ait bir değer değil. Tüm sektörlerin, tüm işletmelerin hatta tüm çalışanların olmazsa olmazı. Peki mesleği yaratıcılık olan bizler, nasıl farklılaşacağız?

2000’li yılların bu problemine çözüm bulmanın hatta bir vizyon oluşturmanın zamanı geldi. Çünkü ancak bu çözüm ve vizyonla sektörümüzü geleceğe taşıyabiliriz.

Ülkemizde yeni markalar yaratmalıyız. Onları deneyim ve cesaretimizle bölgesel ve küresel markalar haline getirmeliyiz.

Biz bu noktada Kristal Elma’nın kilit bir rolü olduğuna, onun etki gücünü kullanarak sektörü ileriye taşıyabileceğimize inanıyoruz.

İçinde bulunduğumuz dünya ve Kristal Elma’nın 2010 vizyonu bunu gerektiriyor.

Gerçek Yaratıcılık

Başka dallarda yaratıcılık serbestçe uygulanabilirken bizim işimiz daha zor. Biz bir hedef doğrultusunda yaratıcı üretim yapıyoruz. Yani mesleğimiz için gerçek ve değerli olan bu.

İhtiyacımız olan reklamcıların yarışmalar için özel işler üretmesi veya kendi aralarındaki bir oyundan daha çok; başarılar sağlayan, reklamverenin yaratıcı işlere olan iştahını artıran, genç yaratıcıları yüreklendiren, sektörümüzü geliştiren fikirler.

İşte bu yüzden gerçek markalar için gerçek yaratıcılık, amaca yönelik yaratıcılık bizim için temel şarttır. Biz de onu koruyabilmek için çalışacağız.

Özgün Yaratıcılık

Yaratıcılık bizim en önemli gücümüz. Ona gerekli değeri vermeliyiz. Vermeliyiz ki, değerinin karşılığını hakkıyla alabilelim.

İşte bu yüzden özgün yaratıcılık bizim için temel şarttır. Biz de onu koruyabilmek için bazı önemli yenilikler getirdik.

A- Ön Değerlendirme tüm üyelerin ve başvuran ajansların katılımıyla açık yapılacak. Böylece askı süresini beklemeden fikirlerin özgünlüğü hakkında ajanslarla haberleşme imkanımız olacak. Özgünlükle ilgili bilgiler bize ulaştıkça, değerlendirmenin kalitesi artacak. Üstelik tüm bunların yanında seçici kurul da sayısal olarak genişleyecek.

B- Fikirlere yönelik ihlaller, özgün olmayan uygulamalar Yönetim Kurulumuzca açık olarak duyurulacak ve sektörle paylaşılacak.

Değerli Yaratıcılık

Gecelerimizi gündüzlerimizi verdiğimiz işimize gereken saygıyı, gereken değeri kazandırabilmek sektörümüz için çok önemli. Böylece sektörün kendine güveni, başarıları ve doğal olarak değeri artacaktır.

Üstelik her değerli yaratıcı işin arkasında cesaretli bir reklamveren, cesaretli bir yaratıcı ekip vardır.

İşte bu yüzden değerli yaratıcılık da, cesaretli reklamverenlerin sayısını artırmak da bizim için temel şarttır. Bu konularda aşağıdaki yenilikleri getirdik.

A- Kazanan işleri, reklamverenleri, üreten ekipleri basın ilanı ile kamuoyuna duyurmak.

B- Kazanan işleri, Yaratıcı Cesaret kitabında bir araya getirmek.

C- Kristal Elma’ya yeni ödül eklemek:

Yılın Kristal Ajansı

Artık yaratıcılık, değerlerine daha çok sahip çıkmalı.
"Gerçek, özgün ve değerli” onun vazgeçilmezi olmalı. Çünkü artık Kristal Elma 2010’da uluslararası bir festival olmaya hazır olmalı.
 
Clicky Web Analytics