Aralık 28, 2006

Yeni trendler, yeni ambalajlar

Ülker, en çok satılan ürünlerinden Albeni ve Coco Star’ın ambalajlarını yeniledi. Ülker Grubu İstişare Konseyi Üyesi ve Basın Sözcüsü Metin Yurdagül, Metro, Albeni ve Coco Star’ın yeni ambalajları tasarlanırken, öncelikle trendleri belirleyen genç kuşağın beklentilerinin dikkate alındığını söyledi.

Türkiye çikolata pazarı tonaj olarak son üç yılda yüzde 27 oranında büyürken, Ülker aynı dönemde yüzde 31’lik bir büyüme gösterdi. Yurdagül, toplantıda Ülker’in bisküvi, çikolata, süt, yağ ve meşrubat gibi sektörlerde 62 yıldır faaliyet gösterdiğini hatırlatarak şunları söyledi:

“Ülker Grubu, 1950 yılından beri çikolata ve çikolata kaplamalı ürünler üretiyor. O tarihten beri de kaliteden asla ödün vermeden, hep ileri teknolojileri kullanarak, dünyadaki gelişmeleri yakından takip ederek, onları ülkemiz şartlarına uygun hale getiriyoruz. Faaliyet gösterdiğimiz alanların çoğunda pazarın lideriyiz. Ana faaliyet alanlarımızdan olan çikolata ve çikolata kaplamalı ürünlerde de yüzde 57 pay ile pazarı şekillendiriyoruz. Bu alanda 2006 yılı ciromuz 680 milyon YTL’ye ulaştı.”

Rakamlarla Ülker’de çikolata üretimi

* 2006 yılında günde ortalama 17.000.000 adet çikolata ve çikolata kaplamalı ürün üretildi.

* Ülker çikolata ve çikolata kaplamalı ürünler üretimi için 2006 yılında;
- 45.000 ton toz şeker,
- 11.000 ton kakao çekirdeği,
- 15.000 ton süttozu,
- 8.000 ton kakao yağı kullandı.

* Ülker’in 6 markası toplam pazarın % 32’sini oluşturuyor.
o Halley
o Ülker Çikolata
o Ülker Çikolatalı Gofret
o Albeni
o Metro
o Coco Star


Kaynak: Marketing Türkiye
 
Clicky Web Analytics