Aralık 16, 2006

Mizahın İyileştirici G:)c:)

Geçenlerde bir yerde okumuştum: 'Karamsar deneyimli iyimserdir.'

Ne derece doğru bilemiyorum ama ben iyimser olmaya devam ediyorum şimdilik. Bu söz geçerli ise karamsar olana dek sürdüreceğim bu tutumumu.

Bu konuyla ilgili, mizahla yakından ilgilendiğim senelerde okuduğum ve etkilendiğim bir kitap hakkında bilgi vermek istiyorum.

Allen Klein ‘Mizahın İyileştirici Gücü’ adlı kitabında bir yandan kahkanın ve eğlencenin psikolojik ve fizyolojik değerini gösteriyor, bir yandan da zamanlamanın önemini açıklayarak mizahın bazen yersiz olduğunu dile getiriyor. En yıpratıcı olayların bile üstesinden gelmemiz için çeşitli yollar öneriyor.

Kısaca; mizahın, eğlencenin, komedinin hayatımızdaki rolünü ve önemini inceliyor diyebiliriz. Kitabın bazı konu başlıklarıyla ilgili sözler derledim. Umarım işinize yarar, cebinizde bulunsun...

* Çifte Kazanç

Mutlu olduğum zaman içimden ağlamak geliyor. Ama mutsuzken gülmek istemiyorum. Sanırım mutlu olmak daha iyi. Çünkü o zaman birinin bedelini ödeyerek iki duyguyu birden yaşıyorsunuz.
Edith Ann adıyla Lily Tomlin

* Gülünce Neler Kazanırsınız

Kahkahanın gücü karşısında, hiçbir şey ayakta duramaz.
Mark Twain

* Mizah Başarmamıza Yardım Eder

Tatsız düşünceleri yok etmenin en iyi yolu güzel düşüncelere yoğunlaşmaktır.
Hans Selye
Stres Araştırmacısı


* Mizah Dengemizi Korur

Mizah duygusundan yoksun bir insan, yoldaki her çakıl taşında sarsılan, yayları olmayan bir vagona benzer.
Henry Ward Beecher

* Gülme/Ağlama İlişkisi

Kahkaha ve gözyaşı... Hayal kırıklığı ve bıkkınlığa verilebilecek iki tepki. Ben şahsen gülmeyi tercih ederim, çünkü arkada toparlanacak daha az şey kalıyor.
Kurt Vonnegut

* Yaşanmış Olaylara Bakış

İpin sonuna geldiğinde, bir düğüm at ve asıl. Veee sallanmaya başla!
Leo Buscaglia

* Bir Tutum: Neşeyle Islık Çalmak

Tutum her şey demektir. Mae West seksenli yaşlarınıyirmi yaşında olduğuna inanarak yaşadı, ve matematiğinin kötü olduğu hiç aklına gelmedi.
Soundings dergisi

* Gülümsemeniz Şemsiyeniz Olsun

Bir gülümseme, her şeyi düzleştiren bir eğridir.
Phyllis Diller

* İlk Gülen Olmak

Apallıklarımızı gizlemek yerine kabullenirsek, bunlara gülmeye başlarız. Bütün dünya da bizimle birlikte güler.
Jimmy Durante

(Old Boy filminde de buna benzer bir söz hatırlıyorum:
'Gülersen tüm dünya da seninle birlikte güler, ağlarsan tek başına ağlarsın.' )

* Dünya Gülme Laboratuvarınız Olsun

Eğer çevrenize şöyle bir göz atarsanız, yaşamın gerçekten komedilerle dolu olduğunu görürsünüz.
Mel Brooks

Son olarak bir Çin yazıtıyla bitiriyor kitabını yazar...

Yaşam risklerle doludur.
Hepimiz ip üstünde yürümeye çalışan birer akrobatız.
Bir ip cambazı
İp üstünde, kendini evinde gibi hisseder.
Bedenini hafif tutan
Düşüncelerinin yalın kalmasını sağlayan insanlar
Tehlikede gibi görünsedeler de
Asıl güvende olan onlardır.


Uzun lafın kısası: Hayata G:)l:)mseyin
 
Clicky Web Analytics