Aralık 10, 2006

Yeni Opel Corsa ve C'MON!


Yeni Opel Corsa'nın reklam mottosu olan C'mon nedir, ne değildir, ulaşılmak istenen hedef ve reklamın Türkiye'deki algılanışı nasıldır? Bu anlaşılmaz kampanya için bunun gibi birçok soru sorabilirsiniz.

Öncelikle C'mon İngilizce argosunda 'Come On' anlamına gelmektedir. Sağda solda c'mon nidalarıyla dolaşan bez bebekler Corsa'nın peşini bırakmamaktadır. Nitekim; Opel Corsa bu reklam kampanyasıyla hedef kitlesini ailelerden daha genç kesimlere indirmek istiyor. Bunun için de bu sempatik(!) bez bebeklerden yararlanarak MTV'de 4 aydır süren under the radar adında bir program yapıyor ve 2006 MTV Europe Music Awards sponsoru olarak karşımıza çıkıyor.

Açıkçası bu sıradışı kampanyanın Türkiye'de istenilen başarıya ulaşacağını zannetmiyorum. Gençlere yönelik de olsa özellikle üniversiteden yeni mezun olan, ilk primlerini sayan kitlenin bez bebeklere kanıp da o kadar parayı bu otomobile verecekleri konusunda şüpheliyim. İşin bir başka boyutu, Corsa'nın C'mon kampanyasında birebir örtüşme göremiyorum. Yani görsellerle yazılar birbirini desteklemiyor. Bu da algıda birtakım zorluklara yol açıyor ki; gençlerin seçimlerinde karışıklık ortaya çıkıyor. Yeni Opel Corsa'nın C'monlarla bezeli afişindeki metne göz atalım:

Fantastik Yeni Opel Corsa

Köşede oturmuş sıcacık kahvenizi sakin sakin yudumluyorsunuz ve... VAAAY! Şu gözünüzü alamadığınız güzellik de nesi? Tabii ki bizim Yeni Opel Corsa... Aerodinamik tasarımıyla, pek de karizmatik... Panorama sunroof'u, AFL, FlexFix taşıyıcı sistemi ve pırıl pırıl piyano lake orta konsoluyla ağzınızı açık bırakıyor. Bu arada üstünüz başınız da sıcak kahve oluyor haliyle. Yeni Opel Corsa. C'MON!

İşin özü; bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu!
 
Clicky Web Analytics