Aralık 15, 2006
Sahte Lego İlanları
Daha önce Telefonica şirketinin ilanıyla ilgili değindiğim 'Yaratıcılıkta Yasak Bölge İhtiyacı' konusunu tekrar hatırlayalım.
Yaratıcı grubun işlerini ifşa ederken sağ duyulu olmaları gerektiğini ve kişisel yaratıcılıklarını kendi çıkarları doğrultusunda kullanmalarının yanlış olduğunu düşünüyorum.
İnternette künyeleri gezen sahte Lego reklamlarına değinmek istiyorum. İlanların sahte olduğu, sanat yönetmeni ve reklam yazarının "yaratıcılıklarını zorlamak" adına Saatchi yönetiminden habersiz olarak bu çalışmaları yaptıkları; hatta Lego'nun Saatchi'nin müşterisi bile olmadığı yazılıyor. Tehlikeli bölgeye giren iki yırtıcı-yaratıcı reklamcı ajanslarını ve adı geçen markayı zor duruma sokabiliyor.
Bir şekilde internete sızan bu çalışmalar oldukça üzücü ve kesinlikle kimseye hitap etmiyor. Sahte de olsa, suistimal edilen acılar ve değerlerin hüküm sürdüğü, yaratıcılıkla yırtıklığın farkını ortaya koyan, herkesin kendisine vicdanen yasak ilan etmesi gereken bölgeleri gözümüze sokan bu ilanları anlamak ve onlara anlam yüklemek mümkün değil!
Konuyla ilgili diğer ilanlara, açıklama mektubuna ve yorumlara şu linklerden ulaşabilirsiniz:
http://www.bigumigu.com/bigu/haber.asp?hid=1277
http://www.adrants.com/2006/12/lego-belittles-world-disasters.php
http://adsoftheworld.com/blog/operation/apology_letters_for_lego
Son olarak Edward de Bono 'dan bir alıntıyla bitirelim:
'Değer taşıyan her yaratıcı fikir, mutlaka mantıklı olmalıdır. Yoksa, düpedüz çılgınca bir fikir olur. Yaratıcı fikir, eğer mantığı varsa, biz o mantığı görene kadar çılgınca bir fikir olarak kalır. Mantığı yoksa, sonsuza kadar çılgınca bir fikir olarak kalmaya mâhkumdur.'