Ocak 21, 2009

Gürkal Aylan ile Reklamcılığa Dair


Reklam sektörünün duayenlerinden Gürkal Aylan ile yapılan röportaj

Reklamcılığa nasıl başladınız?

- Reklamcılığa 60’lı yılların sonunda Manajans’ta junior reklam yazarı olarak başladım.

Yapmayı düşündüğünüz başka bir iş var mıydı? Reklamcı olmaktan hiç pişmanlık duydunuz mu?

- Gazeteci olabilme umuduyla Basın Yayın Yüksek Okulu’na girdim ve oradan mezun oldum. Ancak, gazetedeki bir eleman ilanı hayatımın akışını aniden değiştirdi ve kendimi birdenbire reklamcılık sektöründe buldum. Pişman değilim.

Reklamcılığın hangi bölümlerinde görev yaptınız?

- Reklam Yazarlığı, Creatif Direktör, Stratejik Planlama, Marka Direktörlüğü ve Yöneticilik.

İşe yeni başlayan reklamcılara başlangıç olarak hangi bölümlerde çalışmalarını önerirsiniz?

- Stratejik Planlama, Medya Planlaması, Internet Reklamcılığı, Dijital Reklamcılık, Mobile Marketing, Guerilla Marketing vb. gençlerin yönelebilecekleri bölümler arasında sayılabilir.

Yaratıcı olmadan reklamcı olunur mu?

- Olunur. Ama tabii ki, seçimin yaratıcı bölüm dışındaki bölümler arasında yapılması koşuluyla.

Reklam piyasasının gidişatını nasıl görüyorsunuz?

- Reklam sektörü, küreselleşme ve hızlanmış teknolojik gelişmelerin bir sonucu olarak, tüm dünyada olduğu gibi, Türkiye’de de oldukça büyük değişimlerden geçmekte. Bu nedenle bu değişime ayak uydurabilen ajanslar için olumlu, ama gerekli yeni yapılandırmayı gerçekleştiremiyenler için biraz düşündürücü bir tablo çiziyor.

Sizce bir reklamcının sahip olması gereken değerler nelerdir?

- Psikoloji, toplumbilimi konularında iyi donanım, meraklı ve araştırmacı ruh, yaşam biçimlerini ve teknolojideki son trendleri yakından izleme becerisi.

Sizce Türkiye’de reklamcılığa hak ettiği değer veriliyor mu?

- Geçmiş yıllara oranla daha büyük önem verildiğini gözlemliyoruz. Yani Seguela dostumuz artık annesine genelevde piyanist olmadığını rahatlıkla söyleyebilir. Ancak sektöre bakışdaki gelişmenin yeterli olup olmadığı tartışmaya açık. Reklam verenlerin kriz zamanında reklamı kesip, yalnızca normal dönemlerde reklam yapma alışkanlığından kurtulması gerek.

Kaynak: yeditepe.edu.tr
 
Clicky Web Analytics