Temmuz 01, 2007

Reklamınızda Biraz Cinselliğe Ne Dersiniz?

Cinsellik. Görünen o ki, herkes onu kullanıyor. Görsellerinize, sesinize ya da kelime haznenize biraz cinsel tat katmak, gerçekten baştan çıkarıcı olabiliyor.

Ama bir dakika!

Cinselliği kullanabilmek için önce bunu yapmak isteyip istemediğinize karar vermelisiniz. Ve istiyorsanız, ne kadar ileriye gideceğinizi bilmelisiniz.

Cinsellik, bazen satar. Doğrudur; insan doğasının temel itici güçlerinden biridir. Ama özellikle Amerika ve Asya kıtasında, cinselliği kullanırken çok dikkatli olmanız gerekir. Aksi takdirde, olumsuz bir tepki alabilirsiniz.

Cinsellik, bir ürün ya da hizmet tarafından seksi görünümün artırılacağı dürüst bir biçimde garanti edildiği zaman etkili olur. Bu görünüme parfüm, giysi, son moda bir otomobil ya da mücevher dahildir. Diş macunu gibi ürünler bile her tür nefes kokusuna son vereceğini ve bir gülümseyişinizle karşı cinste öpme isteği uyandıracağınızı vaat eder.

Bu tür ürünlerle, artırılmış cinsellik, ikna edici bir ürün faydasına dönüşebilir ve böylece reklamınızın odak noktası oluşur. Ne kadar ileri gitmek istediğinize bağlı olarak, sonuç gerçek bir devrim olabilir. Bunun anlamı, ödüller kazanan ve insanları konuşturan bir kampanyadır.

Güçlü ya da hafif cinsellik kullanımı, ürün ya da hizmet ne olursa olsun, dikkati çekmeye ve korumaya yardım edebilir. Şoke edici ya da akıllıca olabilir. FCUK marka giysilerden Hyatt Oteli’nin “Kiminle birlikte uyuyorsunuz” kampanyalarına ya da bir uçağın WC kabininde saçlarını yıkayan ve çığlık atan bir kadının yer aldığı şampuan reklamına kadar çok çeşitlilik gösterebilir.

Bir başka örnekte, TV için hazırlanan Motorola Çağrı Cihazları reklamında, bir kadın, çizim dersi için poz vermektedir. Üzerinde beline bağlanmış dökümlü bir eteklik vardır. Eteklik, ağır ağır aşağıya kaymaktadır. Kadın, sonunda çağrı cihazı klipsini kullanarak etekliği sıkıca tutturur. Pek çok açıdan ılımlı bır cinsellik sergileyen bu reklam, 18-30 yaş arasındaki erkeklerden oluşan hedef kitlesini etkilemeyi başarmaktadır.

Öyleyse, cinselliği kullanmakta yarar var. Az ya da çok. Ama cinselliğin sadece yem olarak kullanıldığı şu “SEKS” dev başlığıyla verilen reklam gibi kötüye kullanmayın. Reklamın altbaşlığı şöyle demektedir: “Dikkatinizi çektiğime göre, artık sunduğumuz hayat sigortası poliçelerinden bahsedebilirim.”

Uluslararası kampanyalarda, cinsel değerlerin ve tabuların dünya çapında büyük farklılık gösterdiğini unutmayın. Ve sürekli geliştiğini. Stockholm’de bol bol deri gösterebilirsiniz. Aynı şeyi Jakarta’da yaparsanız, diri diri derinizi yüzerler.


Steve McNamara
 
Clicky Web Analytics