Toplumun tüketim biçimleri yeni trendlerin belirlenmesinde önemli rol oynuyor. Şirketlerin ve gençlerin ortak ilgi noktası olan ‘inovasyon’ yani ‘yenilikçilik’ de gittikçe değer kazanıyor.
İnovasyon, Latince bir sözcük olan “innovatus”tan türemiştir. “Toplumsal, kültürel ve idari ortamda yeni yöntemlerin kullanılmaya başlanması” anlamındadır.
Değer yaratma yollarını keşfeden ‘inovasyon’ şirketlerin girişimlerine önderlik etmeye başladı. Her girişim bir yenilik meydana getirmek için doğuyor ve rekabetin sürekliliği için de yenilenme dönemleri sürekli tekrarlanıyor. İnovasyonun önemi gün geçtikçe artıyor, farklı ve iyi olan her fikir kazanmaya ve kazandırmaya devam ediyor.
Dünyanın en inovatif şirketlerine göz atarsak, inovatif bir ürün, hizmet ve iş fikri ile ortaya çıkan, bunu çalışma tarzları ve sistemleri ile destekleyen, pazarlama inovasyonunu başarılı bir şekilde uygulayan markaları görebiliriz.