Ocak 10, 2008

Facebook Farkı

Facebook çılgınlığı ortalığı kasıp kavurmaya devam ediyor. Anderson Analytics şirketinin 18-24 yaş arası kolej öğrencileri arasında yaptığı araştırmaya göre Facebook, gençler arasında en gözde sosyal-network sitesi haline geldi. Site, geçen yılın 1 numarası MySpace’in tahtına kurulurken; Facebook’un kızlar arasında, erkeklere oranla 2 kat daha popüler olduğu ortaya çıktı. Kolejliler, Amerika’da pazarlamacılar için en güçlü kitleyi oluşturuyor.

Diğer yandan; Türkler, internette bir salgın gibi yayılan Facebook’u sevdi. Facebook son bir ayda Türkiye’deki üye sayısını, beş katına çıkardı. Dünyada 58 milyon kullanıcısı bulunan Facebook İş Geliştirme Direktörü Dan Rose, İngiltere'nin ardından 2.1 milyon kişiyle Türkiye'nin Avrupa’da en çok kullanıcısı olduğunu kaydetti.


Günden güne artan kullanıcı sayısı ile son dönemin en popüler sanal buluşma ortamlarından biri olan Facebook’un önemini fark edenler gün geçtikçe artıyor. Bu konuda Türkiye’nin ilk marka uygulamasını Fortis yaptı. Facebook için özel olarak geliştirilen Fortis Türkiye Kupası Tahmin Oyunu’na, sadece ilk üç günde 4.500′ün üzerinde kullanıcı katıldı. Efe Rakı’nın bıyıklı ifadeli eklentisinden sonra, bir markaya özel olarak hazırlanmış 3. aplikasyon da Bridgestone ’dan geldi. Kışa yönelik uygulamada arkadaş listendeki kişilere kartopu atabiliyor ve arkadaşlarının listesindekileri gördükçe bu savaşı genişletebiliyorsun. Son olarak da Advantage Card, çabuk öğrenilen ve kolay oynanan bir Facebook uygulaması olarak Avantaj Toplamaca ile karşımıza çıkıyor.

Facebook çeşitli uygulama imkânları ve büyük kitlelere seslenebilirliğiyle fark atmaya başladı. Bakalım daha neler göreceğiz?
 
Clicky Web Analytics