Reklamcılar Derneği verilerine göre, geçtiğimiz yılın ilk altı ayında 1.2 milyar YTL olan reklam yatırımları, bu yılın aynı döneminde 1.4 milyar YTL'ye ulaştı.
Reklamcılar Derneği Başkanı Cem Topçuoğlu düzenlediği basın toplantısında, reklam sektörünün 2007'nin ilk yarısında yüzde 14'lük büyüdüğünü söyledi.
Son 5 yılda da yüzde 20'yi büyüyen sektörün 2006'yı 2.6 milyar dolarlık bir büyümeyle kapattığına dikkat çeken Topçuoğlu, 2006 yılının ilk altı ayında 1.2 milyar YTL olan reklam yatırımlarının, 2007'nin aynı döneminde 1.4 milyar YTL'ye ulaştığının ve bu artışta en büyük payı televizyonun aldığını, bunu radyo, açıkhava ve internet alanlarının izlediğini bildirdi. Cem Topçuoğlu, reklamların yüzde 85'inin ise Reklam Derneği üyeleri tarafından gerçekleştirildiğini vurguladı.
Topçuoğlu, toplantıda 'Reklamveren-Reklam Ajansı Hizmet ve İşbirliği Sözleşmesi' adı altında sektöre yönelik hazırladıkları kitapçığı da tanıttı. Kitapçığın, özellikle yeni reklam verenler, yeni markalaşanlar ve KOBİ'lere yardımcı olacak bilgiler içerdiğini belirten Topçuoğlu, kitapçığın reklamverenler ile reklamcıların işbirliği içinde çalışmalarını kolaylaştırıcı nitelikte olduğunu ifade etti.
Kalite tartışması
Sektörde kalite düşüklüğüne ilişkin de değerlendirmede bulunan Cem Topçuoğlu, bunun, reklam verenlerin ajanslardan az parayla iyi bir iş çıkarılmasını beklemesinden kaynaklandığını vurguladı. Topçuoğlu 'Reklam verenlere sesleniyorum; doğru ajanslarla çalışın, kontrol edin, uyarın ama gerekli bedeli de ödeyin. Sektördeki arkadaşlarıma sesleniyorum; ticaret koşulları çok zor ama bu uzun süre devam edemez. Ya çalışma alanınızı değiştirin, ya hepiniz birleşin ya da reklam verenlerle kaliteli pazarlıklar yapın' diye konuştu.
Reklamcılar Derneği ve Reklamcılar Vakfı Genel Müdürü Ayşegül Molu, fikir haklarının korunmasını içeren 'Elektronik Zaman Damgası' sisteminin Türkiye'de de uygulanması için girişimde bulunduklarını söyledi. Elektronik Zaman Damgası sisteminin, fikrin ne zaman üretildiğine dair bilgi verdiğini, online bir sistem içerisinde kodlamayla bir zaman damgası verilerek, yapılan işlerin o fikri üreten ajansın imzasını almasını sağladığını vurgulayan Molu, fikrin her anlamda korunmasından yana olduklarını da kaydetti.
Kaynak: Marketing Türkiye