Eylül 29, 2007

Media Markt Fiyaskosu

Sanayi ve Ticaret Bakanlığı, indirimli satış kampanyasıyla izdihama neden olan Media Markt için inceleme başlattı. Bakanlığa bağlı Reklam ve Rekabet Kurulu, şirketin yanıltıcı reklam yapıp yapmadığını mercek altına aldı.

Alman elektromarket zinciri Media Markt’ın Ümraniye’deki mağazasının açılışı binlerce kişinin indirimli ürünlere yönelik talebi nedeniyle izdihama neden olmuştu. Yaralananların da olduğu izdiham resmi makamları harekete geçirdi.


Sanayi ve Ticaret Bakanı Zafer Çağlayan, konuyu birkaç koldan incelemeye başladıklarını söyledi. Çağlayan, Reklam Kurulu ve Rekabet Kurulu’nun yürüttüğü incelemeler çerçevesinde Media Markt’ın yanıltıcı reklam yapıp yapmadığına bakılacağını belirtti.

Çağlayan, ayrıca taahhüt edilen, reklamlarda özellikleri belirtilen ürünlerin satılan ürünlerle karşılaştırması yapılarak uygunluğunun denetleneceğini kaydetti.

Çağlayan, “İncelemeler sonunda hatalı bir işlem yoksa yapacak birşey yok. Hatalı bir işlem varsa tabii ki herkes yapmış olduğu hatanın bedelini bir şekilde ödeyecek” dedi.

İndirimli satış izdiham yarattı

Öte yandan Tüketici Hakları Merkezi (TÜ-MER) de, kampanya kapsamında indirimli olduğu iddia edilen bazı ürünlerin, aslında daha ucuz fiyattan satıldığını belirlediklerini açıkladı.

Media Markt: Rekabete uygun hareket ediyoruz

Bu arada Media Markt Türkiye ise yaptığı açıklamada, Türkiye ile birlikte 15 ülkede faaliyet göstermekte olan kuruluşun, faaliyet gösterdiği tüm ülkelerde rekabet kurallarına ve yönetmeliklere uygun hareket ettiğini belirtti.

Kaynak: msnbcntv.com.tr
 
Clicky Web Analytics