Ekim 04, 2006

Reklamcılık ve Halkla İlişkiler


Mesleğin gerektirdiği özellikler:
Reklamcı ve halkla ilişkiler uzmanlarının üst düzeyde genel yeteneğe sahip, genel kültür seviyesi yüksek, sosyoloji, psikoloji ve sanata ilgili konularda başarılı kişiler olması gerekiyor. Ayrıca yaratıcı, hayal gücü fazla, mizah anlayışı olan, düşüncelerini söz ve yazıyla başkalarına etkili bir biçimde aktarabilen, dışa dönük, girişimci, yeniliklere açık işbirliği yapabilen gibi özelliklere sahip olmalı.

Amacı:
Eğitimin amacı medya sektöründe en önemli finans kaynağı olan üretim ve tüketim dengeleriyle toplumsal bilinci biçimlendiren reklamın ne olduğunu, çeşitli medya ortamlarında nasıl işlediğini, kuruluşun hukuksal, finansal işleyişlerini, uluslararası piyasa stratejilerine yönelik ugulamaları, kurumsal kimlik ve imaj yaratma çalışmalarını içeren bir birikim kazandırmak.

Alınan dersler:
Davranış bilimleri, iletişim, sosyal psikoloji, güzel sanatlar, reklamcılık, tüketici davranışları, ikna edici iletişim, hukuk, sanat tarihi, pazarlama iletişimi, reklamda yaratıcılık, reklam medya pazarlama, iletişim yöntemi, reklam kampanya analizi, psiko drama, basında çağdaş gelişmeler, sunuş teknikleri gibi dersler okutuluyor.

Çalışma alanları:
Bölüm mezunları, reklam ve halkla ilişkiler sektöründe, müşteri ilişkileri araştırma ve prodüksiyon bölümlerinde, kurumların reklam ve halkla ilişkiler birimi ve insan kaynakları birimlerinde çalışabiliyor.

İşletmeyi kendime, iletişimi başkalarına batırıyorum. :)
Seçimizi iyi yapın, bol şanslar!
 
Clicky Web Analytics