Mağaza doygunluğuna ulaşan ve daha az işlem görülmeye başlanan Starbucks, müşterilerini bir bardak daha almaya teşvik etmek üzere ilk ulusal TV reklamı kampanyasını bugün hayata geçiriyor. Starbucks CEO’su Jim Donald, Wieden&Kennedy’nin hazırladığı reklam kampanyası sayesinde daha geniş kitlelere ulaşmayı amaçladıklarını söyledi.
Starbucks yıllardır, mağazaları önünde oluşan uzun kuyrukların nedeninin, mağazalarıyla bir yaşam tarzı sunmasının yanı sıra, yürüttükleri pazarlamanın özü olduğuna inanıyordu. Starbucks’ın her yıl yaptığı kırmızı bardak kampanyası bu yıl internet ve outdoor dışında TV reklamıyla destekleniyor. Starbucks’ın ABD’de mağaza başına hareketlilikte yüzde 1’lik bir düşüş yaşaması, yıllık mali hedefinde azalmaya, bu da hisselerinde yüzde 6’lık düşüşe yol açtı. Starbucks önümüzdeki yıl bin 600 yeni mağaza açmayı planlıyor. Bu, daha önce planlanandan 100 mağaza daha az.
Kaynak: Marketing Türkiye