Kasım 13, 2007

Küçük Düşünün

Reklamın en iyilerinden birisi: 'Dürüstçe tanıtılan dürüst otomobil'

1959'da, ABD'de onbinlerce satış yapan Vokswagen, 'rüya - otomobillerin' vatanında ayrışabilmek için bir kampanyaya başladı. İkinci Dünya Savaşı'nın anıları hala tazeyken, Almanya kökenli bir markanın kendisini kabul ettirebilmesi çok da kolay değildi. Bu yüzden, DDB'nin kurucusu, efsanevi reklamcı William Bernbach işe ekibini fabrikaya göndererek başladı.

Amacı ürünün ruhunu anlayabilmekti. Fabrikadaki kalite kontrolünden çok etkilenen ekip, 'dürüstçe tanıtılan, dürüst bir otomobil' yaratmaya karar verdi.

Ortaya yalın, kısa ve bilgi veren bir dizi ilan çıktı. Parlak renkli Amerikan otomobil reklamlarından ayrışmak amacıyla, siyah - beyaz hazırlanan çalışmalar ürün özellikleri üzerine kuruldu. Herkesin büyüklüğüyle övündüğü bir pazarda, 'Küçük Düşünün' çağrısıyla, izleyicisinin zekasına güvenerek hazırlanan kampanya hem VW'a büyük başarı getirdi hem de reklam klasikleri arasına girdi.
 
Clicky Web Analytics