Haziran 11, 2009

Hedef Kitlenin Önemi

Şafak Altun ve Cenk Sarıoğlu'nun hazırladıkları 'Türk Popüler Tarihinde İlkler' adlı kitapta okuduğum şu kısım markaların hazırladıkları kampanyalarda öngörülen hedef kitlenin önemine dikkat çekiyor:

-Hedef kitle olarak bira içmekte olanlar seçilmişti. Yeni tüketicilerin bira ordusuna katılması, reklamın marjinal yararı olacaktı. Peki, bira içenler kimdi? Ajans Ada yetkililerine göre, bira içenler 'Aksaraylılar'dı:

Aksaray'da oturan, genellikle orta gelir diliminden, ortaokul mezunu, biraz gönlü gani, biraz delifişek, arkadaş canlısı, hoşsohbet, hayattan keyif almasını bilen, şakayı seven...

Ajans Ada'nın Efes Pilsen için yaptığı Bira Bu Kapağın Altındadır ve Bira Bacanak kampanyaları, Türk reklamcılık tarihinin ilk büyük kampanyalarından biri olarak tarihe geçti.-
 
Clicky Web Analytics