Ekim 16, 2008

Bir Reklamcının İtirafları

Dünyanın en büyük ve en yaratıcı reklam ajanslarından Ogilvy'nin kurucusu David Ogilvy'nin anılarını ve reklam dünyasında yaşadıklarını anlattığı "Bir Reklamcının İtirafları" isimli kitabı, Ogilvy Türkiye ve Reklamcılık Vakfı işbirliğiyle Türkçe olarak yeniden yayımlandı.

Ogilvy, 23 Eylül 1948 tarihinde David Ogilvy tarafından kuruldu. Bir İskoç’un ABD’de reklam ajansı kurması, Amerikalılar tarafından önce “delilik” olarak adlandırıldı. Ancak aradan geçen yıllar David Ogilvy’yi haklı çıkardı ve Ogilvy, reklam dünyasının en önemli yayın organı olan “Advertising Age” tarafından “Reklamcılığın yaratıcı kralı” olarak tanımlandı.

Reklam dünyasına farklı bir tarz getiren David Ogilvy, oluşturduğu güçlü kültürü ve değişmeyen değerlerini, 1963’te yayımlanan “Bir Reklamcının İtirafları” (Confessions of an Advertising Man) adlı kitabında topladı. Ogilvy kitabında, “itiraf” sözcüğünün olumlu ve olumsuz anlamlarına atıfta bulunarak hem anılarına hem de genç reklamcılara öğütlerine yer verdi.

Ogilvy’nin reklamlarda başarıyla sınadığı teknik ve taktiklerini, reklamcılık anlayışını en yalın haliyle dile getirdiği kitap, kısa sürede çok satılanlar arasına girdi ve reklam dünyasının başucu kitabı oldu. Kariyerlerini, daha reklam hayatına başlarken okudukları “Bir Reklamcının İtirafları”na borçlu olduğunu söyleyen pazarlama dünyası ünlüleri de Ogilvy’nin başarılarla dolu yolunu takip etti.

Ogilvy Türkiye ve Reklamcılık Vakfı işbirliğiyle Türkçeye yeniden kazandırılan “Bir Reklamcının İtirafları”nı, David Ogilvy’nin kendine özgü yalın, içten ve sert üslubunu aynı ustalıkla koruyan Haluk Mesci çevirdi.

Kaynak: MediaCat
 
Clicky Web Analytics