Ekim 13, 2009

günün (s)özü 528

Basit adam, karmaşık adamdan daha korku vericidir.

Dostoyevski

Bir Tat Bir Oku!

* Chaotic Social Networks

From Susan Boyle to the Iranian election, online Social Media has had an enormous effect on society. Web driven Social Networks can make Gods out of mortals; influence world leaders and slay mighty brands with startling speed.

Moreover, this all seems to happen unpredictably, almost violently as if an entire placid lake immediately erupts into an enormous geyser, irregularly but repeatedly.

What makes Social Media so different from anything we’ve seen before? The answer is Chaos.


** Losing To The Social Web: Visualized

There are 2 key reasons why website traffic is declining.

1. Social Networks (obviously) are growing and most people prefer to hang out there instead of searching the big brands websites for content to interact with. Your friends on Facebook and Twitter share what you’re already interested in. Everything is relevant and you don’t have to leave to get the best content from 10 of your favourite brands/websites.

2. Off-Site Content Distribution is rapidly growing, I’m talking RSS Feeds, Twitter, YouTube Channels, Facebook Fan pages and so on… All the best brands and websites now actively push their content (the same stuff you use to get from their website and still want to access) to as many various “off-site” sources and platforms as possible.So naturally this removes unique visitors from their main sites, channeling them into a maze of various networks, feeds and tweets... Oh, and of course, widgets/apps – we’ve only just seen the start of these.

Sosyal Medya Planlaması

Ekim 06, 2009

günün (s)özü 527

Anı yazmak, ölümün elinden bir şey kurtarmaktır.

Andre Gide

Bir Tat Bir Oku!

* Only 16% of the Web Is Clicking Display Ads

The number of people online who click display ads has dropped 50% in less than two years, and only 8% of internet users account for 85% of all clicks, according to the most recent "Natural Born Clickers" study from ComScore and media agency Starcom. As the pool of people who click on banner ads rapidly decreases, it begs the question: Is the long-used click-through rate now officially useless?

* Seriously, why bother using social networks?

Read what our resident social media guru made of the sessions at the ad:tech London conference last week. Do brands really need to be present across all platforms, for example?

* In-Stream Standardization: Creative And Media Agencies Win, Too

In-stream standardization is in progress now, and the sooner standards are finalized and adopted, the better. All players in the interactive digital advertising ecosystem will get what they want; publishers monetize their site content, creatives get to truly leverage the interactive power capable online, media agencies maximize their budgets and advertisers enjoy improved ROI. In addition, marketers will enjoy the same branding opportunities they get with TV-online video conveys messages viewers can not only see and hear, but interact with and be entertained by. In the end, everyone wins because advertisers gain reach, branding AND measurement, a combination they can't get with TV.

Kimliksiz Ölüler

Yanında dağılmış kağıtlar
Ve tütün tabakası var

Bir bez parçasıyla
Ağzını tıkamışlar

Cesetini sırt üstü
Boyunca uzatmışlar

Bir deniz kabuğunda
Dalgaları duyanlar

Boş bir mermi kovanı
Sizce nasıl uğuldar

Metin Altıok

Context, Value & The New Marketing Economy

Ekim 04, 2009

günün (s)özü 526

Propaganda öyle bir sanattır ki, insan başkasının ayağına basarken kendisi “ah” der.

Bob Hope

Basının Geleceği Ne Olacak?

Bir Tat Bir Oku!

* İnternetin faydaları, zararları / İsmet Berkan

** İnternet reklamcılığı (şimdilik) kolay meslek / Eren Kumcuoğlu

*** Ajans – reklamveren ilişkisinde “crowdsourcing açılımı” / Melih Cılga

Dijital Pazarlamada Hedef 12'den Nasıl Vurulur?


1. Merak Etme / Wondering
2. Hayal Etme / Dreaming
3. Üretme / Producing
4. Planlama / Planning
5. Geliştirme / Developing
6. Hayata Geçirme / Acting
7. Reklam Yapma / Advertising
8. Etkileme / Affecting
9. Yayma / Seeding
10. Takip Etme / Tracking
11. Raporlama / Reporting
12. Sunma / Presenting

Eylül 12, 2009

Twitter: All You Need To Know

Twitter'da neler olup bittiğini öğrenmek için iyi bir sunum. Daha önce Fransızca yayınlanmıştı. Şimdi de İngilizce.

günün (s)özü 525

Planlama bir çok kişi tarafından, harekete geçiş ise bir kişi tarafından yapılır.

Charles De Gaulle

Yorumsuz 126

Pera'nın Eski Bir Sokağında

Kuşlar kalkıyor Aya İrini üstünden,
Bir sap ot kulaklarının arkasında.

Ben sonunda burdasın işte diyorum kendi kendime
Burda eski bir atlasın kesiştiği yerde.

Bir kedi gözlerini dikmiş sana bakıyor.
Ve aşağılarda gök ne kadar aşağılarda olursa.

Ve karşıdan karşıya geçmeye çalışıyor bir kadın.
Ben seni düşünüp korkunç ince diyorum görmediğim boynu.

Önümden çerçiler askerler bıçak bileyiciler geçiyor,
Ve asık suratlı kazmacıları dünyamızın.

Bir ses seninle aynı yarımadadayız diyor,
Ve yitiyor sonra Pera'nın eski bir sokağında.

Pera'nın eski bir sokağını tepiyorum ben böyle her akşam;
Her akşam tabanımda senin çamurun.

İlhan Berk

Data Visualization and Infographics Resources


Data Visualization Sites & Flickr Pools for Infographics

1.Strange Maps

2. Wall Stats

3. Visual Complexity

4. Cool Infographics

5. Data Mining

6. Edward Tufte

7. Infographics News

8. Information Aesthetics

9. Chart Porn

10. Behance Network

11. Good Magazine

12. Matthew Ericson

13. Nixlog Infographics

14. Virtual Water

15. History Shots

16. Flowing Data

17. Many Eyes

18. Nicolasrapp

19. DataViz

20. iGraphics Explained

21. Simple Complexity

22. Well-formed Data

23. Information is Beautiful

24. Infografia | Infographics

25. Visual Information

26. The Info Graphics Pool

Thanks for all the resources!

About the author

Cameron Chapman is a professional Web and graphic designer with over 6 years of experience. She also writes for a number of blogs, including her own, Cameron Chapman On Writing. She’s the author of the upcoming book Internet Famous.

The previous articles of Smashing Magazine

* Data Visualization and Infographics

* Data Visualization: Modern Approaches

Via

Eylül 11, 2009

günün (s)özü 524

Çocukluğunu tam yapmamış insan, kolay kolay tam bir insan olamaz.

Hölderlin

Online PR is all about Community

Animation about how to approach Online Public Relations from RealWire the news/press release distribution company. The video highlights the community nature of the online media and suggests that in the beginning it may help your success if you imagine you are the guest at a party where you don't know many people.

Online PR is all about Community from RealWire on Vimeo.

Eylül 09, 2009

günün (s)özü 523

Okumasını bilirsen, her insanın bir kitap olduğunu göreceksin.

William E. Channing

Big ideas begin on paper

SCRIBE MUNDO DE PAPEL from ladies on Vimeo.


Buradan

Hierarchy Of Digital Distractions


Buradan

Conversation Prism



Buradan

Ağustos 30, 2009

Bir Tat Bir Gör!

* 8-Bit Trip Stop-Motion Lego Animation

* StripTea, RoyalTea, DemocraTea

* Michael Jackson Konserlerine Lego Uyarlaması

Zafer Bayramı Kutlu Olsun!

günün (s)özü 521

Ne kadar zengin ve müreffeh olursa olsun, istiklâlden mahrum bir millet, medenî insanlık karşısında uşak olmak mevkiinden yüksek bir muameleye lâyık sayılamaz.

Mustafa Kemal Atatürk

Art & Copy Film


Filmin detaylarına buradan ulaşabilirsiniz.

Göğe Bakma Durağı

İkimiz birden sevinebiliriz göğe bakalım
Şu kaçamak ışıklardan şu şeker kamışlarından
Bebe dişlerinden güneşlerden yaban otlarından
Durmadan harcadığım şu gözlerimi al kurtar
Şu aranıp duran korkak ellerimi tut
Bu evleri atla bu evleri de bunları da
Göğe bakalım

Falanca durağa şimdi geliriz göğe bakalım
İnecek var deriz otobüs durur ineriz
Bu karanlık böyle iyi aferin tanrıya
Herkes uyusun iyi oluyor hoşlanıyorum
Hırsızlar polisler açlar toklar uyusun
Herkes uyusun bir seni uyutmam bir de ben uyumam
Herkes yokken biz oluruz biz uyumayalım
Nasıl olsa sarhoşuz nasıl olsa öpüşürüz sokaklarda
Beni bırak göğe bakalım

Senin bu ellerinde ne var bilmiyorum göğe bakalım
Tuttukça güçleniyorum kalabalık oluyorum
Bu senin eski zaman gizlerin yalnız gibi ağaçlar gibi
Sularım ısınsın diye bakıyorum ısınıyor
Seni aldım bu sunturlu yere getirdim
Sayısız penceren vardı bir bir kapattım
Bana dönesin diye bir bir kapattım
Şimdi otobüs gelir biner gideriz
Dönmeyeceğimiz bir yer beğen başka türlüsü güç
Bir ellerin bir ellerim yeter belliyelim yetsin
Seni aldım bana ayırdım durma kendini hatırlat
Durma kendini hatırlat
Durma göğe bakalım

Turgut Uyar

Twitter : Présentation Complète de l'Essentiel

Ağustos 25, 2009

günün (s)özü 520

Gözlerimizi kapayıp tek başımıza yaşadığımızı düşünemeyiz. Memleketimizi bir çember içine alıp dünya ile alakasız yaşayamayız. Aksine yükselmiş, ilerlemiş, medeni bir millet olarak medeniyet düzeyinin üzerinde yaşayacağız. Bu hayat ancak ilim ve fen ile olur. İlim ve fen nerede ise oradan olacağız ve her millet ferdinin kafasına koyacağız. İlim ve fen için kayıt ve şart yoktur.

Mustafa Kemal Atatürk

Bir Tat Bir Gör!

* DARRAN REES

* UYGAR ÖZEL

* LUIS ARAUJO

Humanizing Social Media Strategy For Business

Bir Tat Bir Oku!

A. Selim Tuncer - Kimliği “sanal” ve “gerçek” diye ikiye bölmek!

Erol Batislam - Yin ve Yang: Marka dünyasının karşıt kutupları

Melih Cılga - Reklamın mutfağındaki zorunlu hareketler

Ağustos 23, 2009

Yorumsuz 125

girintiler ve çıkıntılar / 34

...

evrenin varlığı,
düşüncenin darlığı,
senin de saflığın;
bir arada ne yazık ki!


...

hayat acıysa eğer
tatmaya değer.


...

ne kadar sadıksın kendine?
ne sanıyorsun kendini!
ya da;
ne kadar aşıksın kendine?
ne seviyorsun kendini!
budala.


...

Paris Plages & Toy Soldiers

Paris Plages from Alta Media Productions on Vimeo.


Toy Soldiers from Alta Media Productions on Vimeo.

günün (s)özü 519

Büyük sıçrayışı gerçekleştirmek isteyen, birkaç adım geriye gitmek zorundadır. Bugün yarına dünle beslenerek yol alır.

Bertolt Brecht

Brand Relationships in a Social Media World

Halk diyorsa doğrudur (3)


- AÇMA VAR MI?
- YOK!
- HİÇ Mİ YOK?
- YOK YOKTUR BEYEFENDİ, HİÇ YOK OLMAZ!
 
Clicky Web Analytics