Piyasanın ve rakiplerinizin durumunu izlemek amacıyla bir ürün ya da hizmetiniz için reklam vermeyi son dakikaya ertelediniz diyelim. Sonra da en yakın rakibiniz ya da rakiplerinizin söz konusu ürünü aynı fiyattan satışa sunduğunu öğrendiniz. Bu durumda tabii ki müşterileri bir şekilde kendi tarafınıza çekmeniz gerekiyor.
Peki bu kadar geç bir zamanda müşteriyi nasıl ikna edeceksiniz? Bunun için potansiyel müşterilerinizi aktif müşteriye çevirebileceğiniz birtakım fırsatlar yaratabilirsiniz.
Ücretsiz Teslimat
Çoğu kişi online alışveriş yapmayı seviyor ancak teslimat için ödeme yapmaktan hoşlanmıyor. Müşterilerinize ücretsiz teslimat seçeneği sunarsanız teslimat masraflarında ödeyeceğinizden fazlasını satıştan kazanırsınız.
Ancak ücretsiz teslimat fırsatını sunarken zarara uğramamak için minimum sipariş miktarını belirlemeyi de unutmayın.
Armağan Vermek
Eğer müşteriler sizin belirlediğiniz bir ürünü ya da belli miktarda ürünü/hizmeti alırlarsa onlara özel bir armağan verin. Verdiğiniz armağanların çok fazla pahalı olması gerekmiyor. Sadece müşterilerinize, duyduğunuz memnuniyeti ifade etmesi önem taşıyor.
Özel Fırsatlar
Müşterilerinize her ay özel fırsatlar sunmak, onların geri gelmeleri için de pek çok olanak yaratmak demektir. Özel fırsatlara çeşitlilik kazandırırsanız pek çok farklı müşteriye hitap edebilirsiniz. Örneğin bir ay sattığınız bulaşık makinesiyle ücretsiz kahve makinesi veriyorsanız sonraki ay başka bir fırsat sunmanız, farklı tercihleri olan müşterileri de çekmenizi sağlar.
Sonra Ödeme
Eğer müşterilerinize belli bir zaman sonra ödeme yapma imkanı tanırsanız daha çok kişiyi mağazanıza çekebilirsiniz. Müşterilerinize böyle bir fırsat sunmadan önce doğru finansal kısıtlamaları ve politikaları belirlediğinizden emin olun.
Taksitle Satış
Satış fiyatını iki ya da daha fazla taksite bölmek, müşterilerinizi daha pahalı ürünler almaya teşvik edecektir.
Satış Hediyesi
Müşterilerinize satış hediyeleri sunarak çok az masrafla ya da hiç masrafa girmeyerek onları mağazanıza çekebilirsiniz.
İndirim
Reklam fırsatlarının en temeli belki de en fazla göz ardı ediliyor. İndirim fırsatını ilan etmek, dış alanlarda reklam vermeniz anlamına geliyor. Eğer iyi indirim verirseniz müşterileriniz de ellerinde cüzdanlarıyla mağazanıza akın edecektir.
Yazar: Defne Sertel
Kaynak: Advertising Guide
(http://advertising.about.com/)