
Araştırma, sosyal network sitelerini kullanarak genç insanları hedefleyen pazarlamacıların, erkeklere oranla kızlara ulaşmada daha başarılı olduklarını ortaya koyuyor. Anderson GenX2Z Gençlik Araştırma Grubu Baş Danışmanı Jesse Chen, “Bu cinsiyet farklılaşması gerçekten dikkate değer. Gençler arasında kariyer sitelerini ziyaret oranlarına baktığımızda ise tam tersini görüyoruz. LinkerIn gibi siteleri daha çok erkekler dolaşıyor” diyor.
Kolejliler, Amerika’da pazarlamacılar için en güçlü kitleyi oluşturuyor. Anderson Analytics Yönetim Ortağı Tom Anderson, “Onlar, anne-babalarının ne alacağı konusunda çok önemli etkiye sahipler. Sonra kendi paralarını kazanmaya başlıyor ve geleceğin müşterileri haline geliyorlar. Pazarlamacıların en gözde hedefi onlar. Amerika’da herkes daha genç olmak istiyor, biz de onlarla meşgulüz” diyor.
Araştırmada ayrıca, kolejli gençler arasında en popüler kitabın “Harry Potter”, giyim markasının “Old Navy”, derginin “Cosmopolitan”, fast-food restoranının “Taco Bell”, TV programının “Grey’s Anatomy”, içeceğin “Coca Cola”, MP3 çaların “iPod”, müzik grubunun “Linkin Park” ve ünlünün de “Johnny Depp” olduğu ortaya çıktı.
Kaynak: Marketing Türkiye