Ekim 03, 2008

20 Pivot Sorusu

Haşmet Babaoğlu'nun Sabah gazetesindeki köşesinde bugün kaleme aldığı yazıyı çok samimi buldum ve uygulamaya karar verdim.

Konunun can alıcı bölümünü aynen aktarıyorum:

Taraf gazetesi çıktığı günden beri arka sayfasında tanınmış yazarlara; fikir insanlarına, gazetecilere, sanatçılara kısa fakat can alıcı 20 soru yöneltip aldığı cevapları yayımlıyor.
Cevapları okumak çok keyifli.
Üstelik insanı düşünmeye kışkırtıyor.
Hiç çaktırmadan, çok basit sorular yöneltiyormuş havasında insanın " iç "ini dışına çıkartıyor.
Marcel Proust'un fikir babası olduğu ve ünlü gazeteci-televizyon programcısı Bernard Pivot'nun geliştirdiği bu anketin tiryakileri var. Bunlardan biri de benim.
Derken efendim, sonunda ben de anketin öznesi oluverdim.
20 soruyu bir çırpıda cevapladım.
Verdiğim cevapları gazetede okurken ne yaptığıma ayıldım!
Yukarıda sözünü ettiğim soru ve cevap de işte o ankette yer alıyordu.


Kısa ve ilgi çekici 20 soruya verdiğim cevapları gün geçtikçe blogumda okuyabilirsiniz. Siz de isterseniz tek seferde anketi cevaplayabilir ya da benim gibi taksit taksit yazabilirsiniz. İşte sorular...

1. En sevdiğiniz kelime nedir?
2. Nefret ettiğiniz kelime nedir?
3. Ne sizi heyecanlandırır?
4. Heyecanınızı ne öldürür?
5. En sevdiğiniz ses nedir?
6. Nefret ettiğiniz ses nedir?
7. Hangi mesleği yapmak istemezsiniz?
8. Hangi doğal yeteneğe sahip olmak isterdiniz?
9. Kendiniz olmasaydınız kim olurdunuz?
10. Nerede yaşamak isterdiniz?
11. En önemli kusurunuz nedir?
12. Size en fazla keyif veren kötü huyunuz hangisi?
13. Kahramanınız kim?
14. En çok kullandığınız küfür nedir?
15. Şu anki ruh haliniz nasıl?
16. Hayat felsefenizi hangi slogan özetler?
17. Mutluluk rüyanız nedir?
18. Sizce mutsuzluğun tanımı nedir?
19. Nasıl ölmek istersiniz?
20. Öldüğünüzde cennete giderseniz Tanrı'nın size kapıda ne söylemesini istersiniz?


Kolay gelsin efendim!
 
Clicky Web Analytics